May 2, 2016

Contoh Design Kad Kahwin Dan Bunting Raikan Cinta Anas Dan Zulaiha

Walaupun hari ni ramai yang cuti sempena hari buruh semalam tapi Cik Kiz kena kerja tau sebab Cik Kiz nak update lagi contoh design kad kahwin dan buntung yang terbaru. Kali ni Cik Kiz dapat tempahan dari pasangan pengantin Anas dan Zulaikha yang sebenarnya melangsungkan hari perkahwinannya pada hari semalam. 

Special tau kalau u all ambil tarikh hari cuti macam hari buruh ni sebagai hari perkahwinan u all. Nanti nak sambut anniversary senang je.. Takyah amik cuti tuk celebrate.. Dah confirm2 cuti.

Lagipun yang bestnya kalau ambil hari cuti umum ni dan kebetulan pula jatuh pada hari Ahad dah senang dah nak tambah hari cuti kahwin sebab hari Isnin tu dah ditarik cuti hari Ahad. Owh ya utnuk pengetahuan u all hari buruh tahun ni jatu pada hari Ahad. Sebab tu la Cik Kiz cakap hari Isnin cuti..

Ok so Cik Kiz tanak bebel panjang lebar jom la tengok design kad kahwin dan bunting pasangan pengantin ni ya... :-)

Contoh Design Kad Kahwin Dan Bunting Raikan Cinta Anas Dan Zulaikha


Ok jom kita mulakan dulu dengan bunting k..

Konsep Dan Design Bunting


Untuk konsep dan design bunting kali ni Cik Kiz perlu match kan dengan design kad kahwin yang ditempah. Nak tengok  design nya macam mana kena baca sampai ruangan design kad kahwin la ya.

Yang kat bawah ni adalah contoh gambar yang diberikan oleh pengantin. Gambar ni gambar pre wedding diorang tau.


Gambar Asal Yang Diberikan Pengantin
So bila dah dapat gambar tu Cik Kiz terus jer crop masukkan ke dalam design bunting. Since pengantin request tuk letak gambar tu besar besar kat dalam bunting Cik Kiz pun crop sepenuhnya sampai muat dari tepi kiri bunting ke kanan bunting. Cik Kiz tak ada tinggalkan ruang walau sikit pun.

Hasil nya seperti kat gambar bawah ni ya.. :-)

Hasil Akhir Design Bunting YAng Dah Siap

Konsep Dan Design Kad Kahwin


Untuk konsep dan design kad kahwin pula pasangan pengantin Anas dan Zulaiha telah memilih untuk menggunakan design regular yang dah ada di Kiz Wedding. So Cik Kiz hanya perlu tukar beberapa details majlis perkahwinannya dan membuat lakaran peta yang baru sahaja.

Muka Depan Kad Kahwin


So ini lah dia design regular yang jadi pilihan pengantin. Kat muka depan Cik Kiz just tukar nama mereka dan tarikh majlis perkahwinannya sahaja.

Muka Belakang kad Kahwin


Yang gambar bawah ni pula adalah muka belakang kad kahwin. Di seelah kiri adalah details mengenai majlis seperti alamat,tarikh dan atur cara majlis. Selain itu details untuk turut mengundan dan juga no telefon untuk dihubungi juga diletakkan sekali..

Yang sebelah kanan kad kahwin lak adalah ruangan untuk lokasi pelan majlis. yang ni Cik Kiz akan lakar dulu pada kertas la untuk mengelakkan kesilapan berlaku. Jom Cik Kiz tunjuk lakaran peta pula..

Teruskan membaca ya... :-)


Lakaran Peta


Haaa.. ni lah da lakaran peta tu. Eh silap yang ni Cik Kiz tak buat sendiri tau tapi dah disiapkan sepenuhnya oleh pengantin. Best jer Cik Kiz rasa masa ni sebab suma details yang perlu ada dah disiapkan pengantin.

walaubagaimanapun Cik Kiz tak minta pelan yang dah siap tau untuk tempahan kad kahwin ni. Just lukis biasa2 kat atas kertas pun ok. Kalau u all datang walk in ke keai Kiz Wedding, Cik Kiz boleh lukiskan tuk u all pada waktu tu jugak.. :-)



Dan Inilah Dia Design Yang Dah Disiapkannn.. !!! 



Cantik juga kan design regular kad kahwin Kiz Wedding yang ni? kalau tak cantik takkan la ada yang wat tempahan kan?

So kalau u all pun nak tempah kad kahwin macam design kad kahwin dan bunting raikan cinta Anas dan Zalikha ni bolehla view dan pm facebook Kiz Wedding. Tinngalkan saja mesej u all then Cik Kiz akan balas laju2 ya.. ( Klik kat Sini untuk Pm )


No comments: