Apr 15, 2016

Kad Kahwin Digital Akan Menggantikan Kad Kahwin Tradisional?

Nampaknya dunia digital sekarang dah semakin mendapat perhatian golongan muda dan bukti nya sampai kad kahwin pun dah ada yang digital tau. Hmmm Macam mana rupa kad kahwin digital ni? Cik Kiz bet mesti ramai yang tak tau kan? Sebenanr nya sama la ngan kita.. Cik Kiz pun baru tau gak pasal kad lahwin digital ni.. Hikhikhik.. :-)

Kad Kahwin Digital Akan Menggantikan Kad Kahwin Tradisional?


Meh Cik Kiz terangkan serba sikit pasal kad kahwin digital ni dulu. Kad kahwin ni kira nya digunakan untuk menjemput tetamu melalui aplikasi fon. Antara keunikan dan kelainan yang ada kat kad kahwin digital ni adalah ia mempunyai slider gambar, boleh countdown tarikh majlis perkahwinan u all dan juga ada guest book tetamu yang akan hadir. Yang guest book ni link ngan facebook gak tau macam kita biasa wat event RSVP tu..

Selain tu kad kahwin digital ni dah siap siap letak peta lokasi ke majlis perkahwinan. So u all takyah susah2 nak search atau taip alamat dan kordinat peta, Just click je kat situ dan dia akan automatik pergi ke google maps atau pun waze. Mudah kan?

Contoh kad kahwin digital ni u all boleh tengok kat gambar bawah ni ya :

Kad Kahwin Digital

Kad Kahwin Digital

Kelebihan Kad Kahwin Digital


Well....bila sekali tengok memang nampak gempak giler kan kad kahwin macam ni. Cik Kiz gerenti kalau u all wat kad kahwin macam ni memang femes la u all.. nak tau sebab apa? Ya la.. kan tak ramai lagi yang wat macam ni.. Biasanya kalau invite kawan kawan tuk zaman sekarang ni just guna facebook atau whatsapp group jer.. Takde nak yang canggih canggih camni.. Tapi kalau u all guna kad kahwin digital ni komfem2 tindakan u all akan jadi perbuakn hebat di antara kawan sekolah dan tempat keje u all..

Pada masa sama fungsi auto gps tuk terus guna kat google maps dan waze tu memang jadi kelebihan kad kahwin digital ni. Cik Kiz suka juga sebab dapat memudahkan tetamu datang ke majlis yang dijemput.. Sebab kadang kadang Cik Kiz pun terpusing pusing sampai 5-6 kali nak cari umah kawan Cik Kiz masa diorang kahwin..

Kesimpulannya siapa yang menjadi di antara pertama yang pakai kad kahwin digital ni mesti rasa bangga dan megah.. tapi jangan sampai terlebih eksen lak ya.. Silap2 lau advance sangat ni jadi bualan tak elok lak dari orang lain :-)

Kelemahan Kad Kahwin Digital


Kelemahan kad kahwin ni adalah yang pertamanya dari segi kesopanan dan etika tuan rumah tu sendiri. Walaupun dah guna kad kahwin ni jangan lah lupa... adalah lebih baik guna kad kahwin yang biasa untuk menjemput saudara mara, jiran jiran dan kawan baik u all. Kalau untuk kawan kawan yang jauh tu ok je pakai kad kahwin digital. tapi yang mana dekat dekat tu lebih elok la kalau diserah sendiri kad kahwin anda dengan menggunakan tangan anda sendiri.

Macam tuk sedara mara dan jiran lagi lah memang tak boleh terus guna kad kahwin digital ni. Risau jadi bualan teruk nanti dari diorang, Sebab lau untuk orang terdekat ni kita kena ada adab sopan masa jemput diorang. Kalau zaman 90 an dulu memang tuan rumah kena pergi dari satu ke satu rumah yang hendak dijemput. So jangan ambil risiko ya nak jemput sedara mara dan jiran terdekat tapi tak pakai kad kahwin yang macam biasa jer....

Selain tu kelemahan kad kahwin ni adalah dari segi kosnya.. Macam yang Cik Kiz cakap lau u all wat kahwin digital ni u all still kena wat gak kad kahwin yang biasa. So kat situ dah ada double kos. kahwin2 ni tak le membazir kan? hehe..

Tapi nanti lau Cik Kiz pun dah jual kad kahwin digital ni boleh je tempah dengan Kiz Wedding. Wat masa sekarang ni jangan pakai kad kahwin digital. pakai yang macam biasa je.. Ok?

Kalau ok... Meh wasap atau pm Cik Kiz ya.. caranya klik kat sini je.. Cik Kiz akan cepat cepat respon kat u all. :-)

No comments: